Monday 2 June 2014

Khasiat Dan Kebaikan Vitamin E

1. Vitamin E merupakan sejenis antioksidan yang sangat penting untuk mencegah kanser dan penyakit kardiovaskular.
2. Ia juga memperbaiki peredaran darah untuk memperbaiki tisu juga sangat bagus dalam rawatan premenstrual syndrome dan penyakit fibrocystic buah dada (DISINI).
3. Fungsi penting Vitamin E adalah untuk memelihara pembekuan darah yang normal untuk mengekalkan tekanan darah dan membantu proses penyembuhan.
4. Ramai yang telah mengamalkan Vitamin E ini sebagai satu alternatif untuk menghilangkan parut akibat kecederaan mahupun parut jerawat.
5. Sebagai agen antioksidan yang agak kuat ia juga membantu mereka yang  punyai masalah katarak dengan mengekalkan kesihatan saraf mata.
6. Jangan tidak percaya bahawa Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ini sudah tentu sangat bagus pada suami-suami yang punyai masalah kuantiti sperma yang sedikit.
7. Untuk wanita pula Vitamin E juga membantu anda mendapatkan kulit dan rambut yang lebih sihat dan juga kulit wajah yang lebih elok teksturnya.

Kajian National Cancer Institut pada tahun 1998.
Mendapati pengambilan Vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat dikalangan penghisap rokok.
Terdapat juga kajian lain yang mengesyorkan pengambilan Vitamin E boleh memperlahankan perkembangan penyakit Alzhemier. Paling istimewa Vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan keatas lebih kurang 80 jenis penyakit.

Kesan  Kekurangan Vitamin E

Kekurangan   Vitamin E boleh menyebabkana masalah berikut :

1. Mudah radang dan odema iaitu pengumpulan air dalam tisu pada bayi.
2. Penuaan kulit sebelum masa.
3. Rambut gugur.
4. Anemia.

Pengambilan vitamin E yang semulajadi adalah sangat digalakkan . Dapatkan Vitamin E Shaklee anda hari ini.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya :
Nurul
📱0126764743
📩ammarhauu@gmail.com

image

No comments:

Post a Comment