Tuesday 10 June 2014

Shaklee Dedah Rahsia Kulit Berseri Tanpa Make Up

image






Semua wanita mesti suka jika punyai kulit yang cantik berseri kan? Saya juga begitu.

Jadi hari ini saya nak share kepada semua mengenai Rahsia Kulit Berseri Tanpa Make Up.

Jangan salah anggap ya jika anda yang gemar make up tu teruskan saja.. ini adalah tips pada mereka yang kurang gemar make up seperti saya.

Saya hanya make up jika di pejabat saja. Tapi itu pun bukanlah heavy sangat. Biasa-biasa saja. Kadang-kadang blusher pun malas nak pakai. Pakai lipstik magic saja.

Ok. Jika kita nak kulit berseri perlu kita bersihkan kulit dulu. Bukan macam cuci muka ya. Maksud disini bersihkan kulit dari dalam dengan membuang segala toksin-toksin  yang dah lama mendap dan memberikan kesan buruk pada kesihatan kulit seperti jerawat,kulit berminyak,alergi dan kesan bahan kimia pencuci muka.

Soalnya bagaimana?

1. Shaklee Vitamin E dapat membantu. Kerana ia adalah sejenis antioksidan yang kuat mampu membuang dan menapis kehadiran radikal bebas bukan saja pada kulit tapi untuk seluruh tubuh juga. Jika anda mempunyai masalah arteri. Amalkanlah Vitamin E ini. Insha.Allah ia dapat mengelakkan anda dari masalah darah tinggi.
Selain itu Vitamin E mampu bertindak untuk mengawal sebum berlebihan yang akan menyebabkan kulit berminyak.

2. Vitamin C Sustained Released juga sejenis antioksidan yang dapat mengekalkan imun tubuh. Fungsinya pada kulit adalah mengikat kolagen pada kulit. Kita sememangnya mempunyai kolagen. Tapi untuk mengekalkam ikatan kolagen tersebut kulit memerlukan vitamin C untuk.tahan lebih lama. Kebanyakannya siapa yang makan vitamin C mereka akan mempunyai kulit lebih tegang.

3. Lancarkan aliran darah dengan Vitamin B Complex. Apabila perjalanan darah lancar sudah tentu kita tidak stress dan nampak lebih tenang dan awet muda.

Jom dapatka set kulit shaklee sebelum raya
Hubungi: 0126764743

No comments:

Post a Comment