Sunday 11 March 2012

VITAMIN 1 MALAYSIA

Kerajaan kita sekarang ini nampaknya semakin prihatin tetang kesihatan rakyatnya.

Memandangkan sekarang banyak penyakit yang pelik, luar biasa dan yang biasa pun ada, mungkin sebab itu juga.

Dan mungkin juga ianya vitamin khas untuk pelajar supaya mereka lebih bernutrisi, mungkin... Ataupun sebagai melengkapkan nutrisi keperluan badan mereka.. mungkin.

Tetapi apa yang saya difahamkan bukanlah semua pelajar akan menerima vitamin tersebut.

Mulai Oktober 2011 hingga September 2013 sahaja murid yang menerima RMT ( RANCANGAN MAKANAN TAMBAHAN)akan dibekalkan MULTIVITAMIN BERJENAMA CHAMPS M BERPERISA NANAS. Setiap murid akan dibekalkan 3 biji seorang setiap minggu.

Pada pandangan saya ini adalah bagus, namun kenapa hanya diberikan kepada mereka yang menerima RMT sahaja. Adakah mereka ini memang betul2 memerlukan disebabkan mereka tidak cukup nutrisi, ataupun mereka kurang berkemampuan?
Bagaimana pula dengan yang lain? Adakah mereka ini menerima cukup Nutrisi?

Kebanyakan RMT adalah disekolah luar bandar. Maka yang dibandar pula bagaimana?

Jawapannya hanya Kementerian saja tahu kenapa mereka buat program ini.

Jadi ibubapa lain yang mungkin anak mereka tidak menerima vitamin tersebut, janganlah risau, jangan merajuk, kerana anda mampu memberikan yang lebih baik untuk anak anda dengan memberikan mereka vitamin seperti yang akan saya sarankan ini :

1. MEALSHAKES


Mealshakes ini paling sesuai untuk anak anda lebih2 lagi untuk diminum dipagi hari kerana saya percaya sekarang ini berapa ramai ibu-ibu bekerja yang sempat memasak sarapan untuk anak-anak?
Maka pilihan yang tepat adalah dengan memberi anak anda mealshakes ini kerana ia rendah lemak dan rendah glisemik.
Selain itu, ia menyediakan vitamin dan mineral penting yang menjadi nutrien asas untuk anak - anak yang sedang membesar dan remaja - remaja untuk terus kuat dan sihat.
Merupakan sumber terbaik protin dan kalsium

Hanya campurkan sesudu teh Mealshake kedalam minuman tenusu kegemaran anak anda secara sejuk atau suam, akan memberikan rasa kenyang dipagi hari, jadi anak anda akn lebih berasa bertenaga untuk belajar.

2. Omega Guard



Minyak ikan terbaik didunia mengandungi rangkaian 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi EPA,DHA, ALA dan lain - lain lagi yang berfungsi menyihatkan jantung, sendi perkembangan fungsi otak, penglihatan dan lain - lain.

Amat bagus untuk kanak-kanak kerana ia amat membantu dalam fungsi otak mereka memandangkan mereka masih belajar banyak perkara baru dalam kehidupan mereka.

2jenis vitamin tadi paling sesuai diamalkan khasnya kanak-kanak peringkat sekolah rendah.

Percayalah, jika kita memberi dari sumber yang terbaik, Insyaallah akan dapat juga hasil yang terbaik.

Hubungi saya untuk konsultasi secara percuma
Nurul: 012-6764743
emel : ammarhauu@gmail.com
fb : http://www.facebook.com/beautymoms

No comments:

Post a Comment