Thursday 11 April 2013

SAYANGI KESIHATAN HATI ANDA

Kesihatan hati rasanya amat jarang diambil berat berbanding dengan masalah kolesterol, sakit jantung, kencing manis dan juga kanser.

Sebenarnya hati adalah satu kilang yang sangat besar fungsinya pada tubuh dan berkeupayaan dalam proses pembinaan semula. Seperti serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Walupun begitu hati boleh membaiki organya sendiri. Sangat unik fungsi hati yang dicipta Tuhan kan.

Fungsi Hati

1. Rembesan Hempedu
Cecair rembesan disimpan dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan bila perlu ketika penghadaman.
Hempedu sangat perlu untuk pencernaan lemak, ia memecahkannya menjadi lapisan yang lebih kecil.
Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak iaiu A,D,E,F,K dan hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada vitamin e.

2. Detoksifikasi
Bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang akan didetokskan oleh hati. Hati akan mengawal metabolisme protien. Hati juga menggabungkan bahan-bahan sisa metabolik seperti kimia, sisa racun serangga, dadah,alkohol dan kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang, Oleh itu jika anda inginkan fungsi hati yang baik, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang sihat.

3. Mengawal Paras Gula  Dalam Darah
Hati memecahkan hormon estrogen adrenalin dan insulin. Sangat penting dalam proses mengawal paras gula dalam darah.

4. Penting Dalam Memetabolisme Lemak
Makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak didalam hati dan kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.


Shaklee DTX Complex - mengandungi ekstrak milk thistle yang menyokong keupayaan badan menghasilkan protien bagi menjana semula sel-sel hati.

Bahannya yang diekstrak dari milk thistle mengandungi 80% silymarin. Juga mengandungi bahan-bahan yang digabung secara unik dan saintifik iaitu herba yang kaya dengan antioksida dan herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu.

Jom kita bersama pelihara kesihatan KILANG TERBESAR tubuh kita ini.

psssttt: jika anda jarang membuang air besar bermakna anda kemungkinan ada masalah dalam fungsi hati...

HUbungi saya untuk maklumat lanjut
pm,sms,whatsapp- 0126764743

No comments:

Post a Comment