Monday 3 June 2013

VITAMIN UNTUK KANAK KANAK

Bagi ibu bapa yang sibuk bekerja mesti kadang-kadang pening fikir bagaimana nak penuhi nutrisi harian anak-anak kan. Saya sendiri pun macam tu juga.

Maklumla, penat kerja, balik dah tentu nak sediakan makanan untuk anak-anak kan. Takkan la asyik nak kasi anak makanan segera atau makanan bungkus je. Sebagai ibu, rasenye adalah lebih baik masak sendiri kerana hasil air tangan ibu itulah yag akan mengeratkan kasih sayang sekeluarga, dan suami pun dah tentu nak isteri sendiri yang masak kan.

Ok, jika tanya pada saya perlukah anak-anak diberi vitamin ?

Jawapan saya sudah tentu PERLU. Kerana saya percaya tak semua orang mampu memenuhi nutrisi anaknya, apatah lagi keperluan nutrisi pada badan sendiri pun kurang.

Kesan Kekurangan Nutrisi Kepada Kanak Kanak

- Anak tak mahu makan
- Anak memilih makan
- Tumbesaran perlahan
- Anak kurang aktif
- Kurang tumpuan belajar
- Sembelit
- Kerap sakit

dan pelbagai masalah kesihatan lain.

Sebagai ibu bapa , saya sangat sarankan untuk memberi anak anda vitamin sebagai menampung mana mana kekurangan nutrisi kepada anak.

Mahukah kita jika anak-anak sering mengantuk di sekolah dan tidak dapat memberi tumpuan belajar, maka akan terjejas prestasi pelajaran anak itu sendiri.



Dapatkan Promosi Shaklee Mealshakes BUY 6 FREE 1 dan juga OMEGA GUARD ini pada harga yang sangat fantastik.

Jangan lupa hubungi saya :

Nurul
0126764743
emel : ammarhauu@gmail.com




1 comment:

  1. Stkat ni saya hanya mkn vitamin c dn beberapa makana tmbhn...seperti apricon, dan oat serbuk..

    ReplyDelete