Tuesday 24 June 2014

Tips Shaklee : Sihat, Cergas dan Bertenaga Ketika Berpuasa

Alhamdulillah kita semakin menghampiri bulan Ramadhan.Weeeee!!!! tak sabarnya saya nak menjalankan ibadah-ibadah sunat bersama keluarga. Lain macam sebenarnya jika kita merasakan kenikmatan bulan Ramadhan itu sendiri.

Namun ada yang mesej saya kerana risau mengenai kesihatan di bulan Ramadhan khasnya mereka yang punyai masalah Gastrik, Diabetis, dan Ibu menyusu. Tidak menjadi masalah untuk saya kongsikan apa ilmu yang saya ada kepada semua walaupun saya bukanlah seorang doktor bertauliah. Tetapi saya adalah doktor kepada keluarga saya.

Ok saya nak kongsikan kepada anda semua sedikit guide dari Shaklee bagaimana nak sihat,cergas dan bertanaga ketika berpuasa.

1. Kita perlu faham apa yang berlaku pada tubuh kita sewaktu sedang berpuasa. Iya lah kan kita mula tidak mengambil makanan sejak lepas sahur hingga waktu berbuka.

2. Puasa adalah satu method yang terbaik untuk meningkatkan kesihatan mental dan fizikal.

3. Dengan tidak makan sepanjang berpuasa ia memberi peluang kepada tubuh untuk detox sistem pencernaan.

Apa yang berlaku semasa berpuasa?

1. Lemak dan karbohidrat yang tersimpan di dalam badan akan bertukar menjadi tenaga dan ini boleh membantu menurunkan berat badan.

2. Metabolisma tubuh akan menjadi perlahan jika badan kita tidak menjana tenaga yang cukup.

3. Kadar glukosa dalam darah yang rendah boleh menyebabkan beberapa masalah seperti pening kepala, berpinar dan keletihan melampau.

Oleh itu kita sangat digalakkan untuk bersahur dengan makanan yang seimbang.

beautymom
Kitaran Puasa

Cara Berpuasa Dengan Sihat

1. Mengambil hidangan yang tidak terlampau berat ketika bersahur
Bersahur merupakan sumber kekuatan untuk berpuasa. Oleh itu sangat perlu menjadikan diri kita lebih bertenaga dan memudahkan ibadah berpuasa dengan mengambil makanan yang tepat dan sihat ketika sahur.

2. Hadkan pengambilan lemak.
Pengambilan lemak pada kadar yang tinggi hanya akan menyebabkan masalah kesihatan dan juga masalah obesiti.

3.Tingkatkan pengambilan fiber ( serat ) dan protein.
Membantu kita untuk merasa kenyang lebih lama dan juga lebih bertenaga.

4. Berjalan selepas berbuka puasa.
Untuk dapatkan udara yang segar dan rasa cergas untuk aktiviti berterawih.

Cadangan Produk Shaklee Untuk Anda Sihat, Cergas dan Bertenaga Ketika Puasa.


Beautymom
MIGHTY3GEM
SET MIGHTY 3 GEM

Set yang sangat hot di hati pengguna produk Shaklee kerana banyak manfaat yang boleh diserap oleh tubuh seperti :
1. Mengawal paras gula dalam darah
2. Memberi rasa kenyang yang lama .
3. Megekalkan tenaga
4. Mengelakkan dehidrasi
5. Membantu mereka yang punyai masalah kesihatan untuk berpuasa
6. Mengekalkan tekanan darah
7. Membantu mengekalkan produksi susu ibu.

Beautymom
Set Digestive - untuk membantu sistem penghadaman. Kadangkala kita akan rasa seperti masuk angin selepas berbuka, jadi set ini sangat sesuai. Selain itu ia juga ,boleh mengelakkan masalah alergi.

Set Flexibility - Untuk kita merasa selesa khasnya ketika menjalani ibadan solat Terawih dan solat-solat sunat sepertiga malam. Ia memberi kesan yang selesa kepada sendi kita.
Emak saya telah mengamalkannya dan kesannya emak saya dapat menyempurnakan 20 rakaat sepanjang bulan Ramadhan berbanding tahun sebelumnya hanya 8 sahaja.

Saya percaya anda semua juga manu melancarkan ibadah Ramadhan dengan kesihatan yang baik dan penuh penghayatan.
Shaklee sedia membantu anda...

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan ataupun berminat untuk membuat pesanan produk-produk Shaklee boleh hubungi saya melalui :
Telefon : 0126764743
email : ammarhauu@gmail.com
fb pages : beautymoms
atau isi sahaja ruang soalan di bawah





No comments:

Post a Comment