Sunday 29 January 2012

THE BEST VITAMIN

dalam banyak banyak vitamin yang ada ini adalah kombinasi yang saya amat suka dan saya amalkannya.

Yang pertama - Set A yang mengandungi
-vitalea @ multivitamin
Mengandungi kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan tubuh. Juga sebagai vitamin asas yang membantu melengkapkan keperluan vitamin untuk tubuh badan. Paling penting ianya semulajadi, bukan sintetik. Mampu menyingkirkan bahan kimia dalam badan. Meningkatkan kesegaran otak dan badan.

- vitamin c
Sangat penting untuk pertahanan badan, kerana ianya jenis vitamin yang sangat rapuh.
Ianya berfungsi untuk membina kolagen dalam menguatkan sel tisu dalam badan.
Paling best ianya membantu memulihkan selsema, resdung dan bersin di waktu pagi.
Membantu memelihara saluran darah yang sihat.
Dan banyak lagi fungsi.

- vitamin b complex
Membantu mengatasi kelesuan
Penting untuk kesihatan mental
Membantu mengurangkan stress. Ini yang saya suke, kerana sejak amalkan saya sudah tidak migrain lg.

- osteomatrix/kalsium
Sangat penting untuk saya kerana saya kurang mengambil sumber tenusu
Membina dan mengekalkan tulang dan gigi yang kuat. Sangat terasa sekarang ni dah tak ada sakit gigi lagi
Membantu pengeluaran tenaga. Maka kurangla letih
Mengurangkan sakit badan bila bangun pagi
Membuat pagi saya lebih bertenaga.

Energising soy protin
Yang ini memang membantu saya khususnya selepas saya mengepam susu, saya akan minum ini satu gelas untuk mengembalikan semula kadar protin yang diperlukan badan, dan juga membantu untuk melancarkan pengaliran darah agar susu mudah diproduce semula. Memang nampak hasil.
Badan pun sedap, kurang letih,kulit pun dah tak kering, tak menggelupas.



Inilah dia vitamin yang saya cerita tadi. Kebanyakan vitamin ini memang membantu sangat saya untuk merasa cergas sepanjang hari. Dimana pagi hari saya bangun seawal jam 5 pagi, siapkan anak untuk ke taska, saya masak sarapan untuk anak ye, anak saya tak makan nestum. Bukan nak megah, tapi saya nak anak saya rasa air tangan saya sendiri. Pergi kerja, jam 5 keluar office naik lrt, ke taska anak, lepas tu baru ami, kereta angkut anak blk rumah. Anak saya keduanya masih menyusu susu ibu. Memang tak dinafika kepenatannye. Walaubagaimana pun pengambilan air yang banyak amatlah digalakkan untuk melancarkan proses perkumuhan badan, jika kurang air, sama ada ambik vitamin atau tidak, memang tubuh anda akan rasa kurang segar.

Jadi jika anda nak amalkan vitamin diatas, bolehlah hubungi saya di sms 0126764743 atau emel di ammarhauu@gmail.com - nurul. Insyaallah akan saya reply sesegera yang boleh.

Saya juga akan membei konsultasi PERCUMA permasalahan penyusuan dan juga keahlian PERCUMA jika anda sayangkan kesihatan anda.

No comments:

Post a Comment