Sunday 15 July 2012

CARA SIHAT TURUNKAN BERAT BADAN

Ramai orang yang obses nak kurus, tapi rata-rata mengamalkan cara yang berbahaya.
Antara caranya adalah :
- Tidak bersarapan pagi
-Tidak makan tengahari
-Kurang minum air
dan macam - macam lagi

Tapi sedarkah kita akan kesan semua tu. Dah tentunya tidak.Tiada jalan singkat untuk menjadi kurus.

Namun apa yang saya nak kongsikan disini adalah beberapa tips yang boleh membantu menurunkan berat badan. Dimana saya juga pernah amalkannya.

TIPS PEMAKANAN TURUNKAN BERAT BADAN

1. JANGAN culas bersarapan kerana sarapan itu penting untuk build tenaga.
antara sarapan yang berkhasiat adalah  :
Minum segelas susu dan ambil bijirin
Roti bakar disapu mentega dan minum susu
Ambil kraker dan minum susu.

2.Makan tengahari pada kadar yang sepatutnya
Nasi sesenduk, tapi bukan sesenduk penuh
Minum air masak, bukan ais batu\
Mesti ada sayur dan buah
Makan ayam yang dimasak sup atau rebus/ikan singgang/tempe/tauhu sup

3. Makan malam
saya biasanya tidak makan nasi, tetapi saya lebih gemar minum susu soya dan juga makan roti atau biskut.

Itu cara saya. Mungkin anda lain.Terpulang kepada kemampuan masing-masing.
Namun jangan hanya menjaga pemakanan sahaja tanpa melakukan senaman.

Antara senaman yang sangat membantu adalah crunch, ataupun sit up.
Cuba sehari buat 10x, lama2 naikkan jumlah hingga sehari dapat 50x. Insyaallah boleh slim lah.
Mabeles punye.

Juga anda mungkin boleh sarapan dengan ini.

SHAKLEE CINCH SHAKEMIX
HANYA RM173.00


hubungi saya sekarang sms, whatsapp  0126764743

No comments:

Post a Comment