Wednesday 19 June 2013

BUANG TOKSIN DI BULAN PUASA.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang sangat ditunggu oleh umat Islam seluruh dunia kerana semua orang tahu fadhilat bulan ramadhan sangat la banyak. Bole kumpul pahala extra daripada biasa. Wowwww. Dah tentu sangat teruja.

Namun kesihatan semasa menjalankan ibadah jangan diambil ringan. Memang berpuasa sangat baik dalam membantu tubuh menyingkirkan pelbagai jenis racun yang bersarang di perut. Kerana 'perut adalah sarang penyakit". Dengan berpuasa juga ia memberi masa yang cukup kepada organ pencernaan seperti perut, hati, usus dan pankreas untuk manjalankan pembersihan dan memperbaiki kerosakan pada dalaman tubuh kesan dari beban makanan harian yang kita makan.

Toksin daripada kolon, buah pinggang, paru-paru,pundi kencing dan kulit dapat dikeluarkan secara menyeluruh dan hasilnya melapangkan saluran pernafasan yang tersumbat, bekalan oksigen pun menjadi lebih banyak dan ini menjadilakn sel-sel tubuh lebih bertenaga. Tak hairanlah jika di bulan Ramadhan ada yang menjadi lebih aktif.

Tips Untuk Buang Toksin Di Bulan Puasa

1.  Pemilihan makanan seimbang yang sangat wajib diamalkan, elakkan terlalu banyak makan makanan bergoreng, pedas,banyak kanji,dan gula.

2. Mulakan berbuka dengan 2 biji kurma dan segelas jus buah untuk memberi kesegaran dan mengembalikan semula tenaga, kerana kurma itu sendiri sangat kaya dengan nutrisi.

3. Jika anda seorang yang telah biasa melakukan rutin senaman, jangan hentikan, teruskan saja, tetapi elakkan melakukan senaman yang berat.

4. Kerap minum air masak di waku malam, kerana ia sangat membantu dalam proses pembuangan toksin dalam badan, dan untuk mengelakkan dehidrasi diwaktu siang.

5. Bersahur dengan hidangan yang sihat, elakkan makanan yang mengandungi banyak lemak, hidangan yang mengandungi santan pekat. Galakkan makan makanan yang berkuah seperti sup, rebusan,dan kukusan.

6. Sahur diakhir waktu, dan jangan lupa penutup sahur dengan air masak.

Bagaimana pula dengan pengambilan suplemen di bulan puasa

Boleh! Anda tetap boleh mengambil suplemen seperti yang disarankan di bulan puasa dan cadangan suplemen adalah seperti berikut :

Waktu berbuka :

Mulai dengan mengambil kurma adalah lebih afdal berbanding kuih muih yang manis. Gabungkan PERFORMANCE DRINK & ESP untuk mendapatkan tenaga tambahan bagi menunaikan ibaddah solat terawih dan juga ALFALFA untuk proses detoksifikasi.

Sebelum Tidur:

Amalkan segelas ESP dan vitamin lain seperti VITALEA, B COMPLEX, VITAMIN C & NUTRIFERON bagi meningkatkan sistem imun yang bertujuan untuk mengelkkan penyakit biasa seperti batuk, demam dan selsema, maklumlah cuaca sekarang agak panas.

Jangan lupa banyakkan minum air masak.

Waktu Bersahur

Anda masih boleh menikmati hidangan nasi dan lauk. Dan yang pasti gabungan ESP & PERFORMANCE DRINK jangan dilupa untuk memastikan anda kekal bertenaga disiang hari.

4 VITAMIN ASAS.
Namun jika anda seorang yang tidak boleh mengamalkan ALFALFA, anda bole mengambil :


Set Eufour Pack yang mengandungi Ostematrix @ kalsium yang juga sangat bagus dalam membekalkan tenaga, juga membantu proses detoksifikasi, dan yang paling utama adalah :

ESP yang hot sales, dan permintaan yang tinggi dikalangan pelanggan Shaklee.

Jadi anda tetep boleh meneruskan pengambilan vitamin untuk menjamin kelangsungan kesihatan dalam beribadah di bulan Ramadhan yang mulia.

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan Al Mubarak!!!!

Jangan lupa order vitamin - vitamin ini dari saya dengan hubungi saya :

Nurul - 0126764743
emel : ammarhauu@gmail.com
fb pages : beautymoms
twitter : nurul izad

No comments:

Post a Comment