Friday 23 August 2013

Langsai Hutang PTPTN Dengan Bonus Shaklee

Bile sebut je PTPTN mesti ramai orang yang tak puas hati pasal nak senarai hitam peminjam yang gagal bayar hutang sampai nak masuk rekod senarai hitam CCRIS kan. Apa lagi masih ramaiyang menghadapi hutang PTPTN tertunggak dek kerana tak dapat kerja yang sesuai atau masih menganggur.

Senario pekerjaan sekarang ni mungkin tak mengizinkan bekas graduan untuk membayar hutang tersebut, dimana kebanyakan mereka tidak mendapat pekerjaan mengikut bidang masing-masing yang menjanjikan pendapatan lumayan. 

Ada yang berijazah namun kerja sebagai penghantar surat saja,malah ada yang bermaster tetapi kerja sebagai kerani saja. Ini adalah realiti. Jadi bagaimana mereka nak langsaikan hutang PTPTN tadi dengan gaji yang kecil?

 Seperti saya saja potongan RM101,sepatutnya perlu dibayar dalam tempoh 10tahun. Bagaimana pula kalau kerja kerani tapi potongan RM200. agak berat sebenarnya. 

Namun saya sangat bersyukur kerana akhirnya saya dapat melangsaikan hutang PTPTN awal dari tempoh yang ditetapkan. Sepatutnya tahun 2014 baru habis,tapi tahun 2013 saya berjaya langsaikan bakinya hasil dari pendapatan Bisnes Shaklee yang saya usahakan. 

Jumlah sebenar : Rm2674.18
Diskaun 20%
Maka saya dapat less : Rm2138.52
Alhamdulillah ia selesai pada : 5/2/2013.

Ia adalah hasil saya kumpul dari Bonus Bulanan Shaklee.
Tapi jika jumlah baki pinjaman anda banyak. Mungkin anda perlu lebih banyak lagi Bonus Bulanan.
Jom bersama saya kita usaha langsaikan hutang PTPTN dengan Bonus Shaklee.

Saya nak bantu anda dari kesempitan RM!!!!.
HUBUNGI SAYA UNTUK JOIN GROUP ELIT BISNES SHAKLEE KAMI.
NURUL - 0126764743
EMEL: ammarhauu@gmail.com

No comments:

Post a Comment